lørdag 10. august 2019

Blåbær pai og mørke kvelder.

Det gikk så fort og plutselig merker en det... kveldene som er blitt mørkere. Her har vi hatt de nydeligste solnedgangene noensinne og ikke å glemme de litt varme sommerkvelder. Jeg har nyttet sjansen på sykkel og til fots, gjennom tett skog og langs knust tørre veier.  Og i kortermer og shorts ikke å glemme. Og de vakre fargene i solnedgangene har gitt meg mye glede .
Jeg ble til og med inspirert på syrommet. Kveld og mørkere kvelder og solnedgang over Sømnalandet. Her er min hymne til sommerkveldene vi har nå. Bare å nyte og glede oss over det vi ser. Jeg har sydd etter fri fantasi.




Verdens beste blåbær pai er som følger.

4 dl blåbær og litt annen bær som f.eks bringebær og litt sukker haes i litt smurt ildfast form


4 dl mel og en passe klomp margarin (150-200) gr smuldres sammen og 3 dl sukker haes i. 

Dette støes/haes over bærene

stekes i ovn 200 gr i ca 1/2 time. Nytes varm med is til og litt sjokoladesaus for den som kan.


Et vinglass i ny og ned.  

Med ønsker om flere kvelder i fløyelsvind og solnedgang.

1 kommentar:

  1. Nydelig bilde! Det blir fint å se på og minnes sommeren når vintermørke kommer. Smuldrepai er kjempegodt. Her er det tilbake til hverdagen og jobb igjen på mandag.
    God helg!

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...