søndag 5. august 2018

TIL SLUTT KOM SOMMEREN TIL HELGELAND.


Som plaster på såret etter en heller begredelig juni, kom sommeren på retur til Helgeland. Vi har ikke hatt sånne tilstander med varme som folk kan minnes. Juli sommerens høydepunkt med temperaturer mot 30 grader og vell så det. Men det må nevnes at vi har ikke klaga ein einaste dag, men berre tatt imot og nydt alt vi har fått.  Jeg har kosa meg i Fattighuset i om kveldene. Stått på altanen og følt sommerkveldene så tett innpå og slettes ikke lyst til å legge meg.








Jeg har sydd to solbrilleetui, del vil si til alle slags briller egentlig


Hadde begynt på disse små sminkepungene for lenge siden, men nå er de  ferdige.


Og så for ikke å glemme denne toalettveska.  Den ble veldig søt  og passer til ei riktig dame med stor D. Panelet har jeg kjøpt på Aliexpress fra Kina for en slikk og ingenting. Jeg har planer om å sy flere og det skal bli til julgaver,

Da Myrla kom hjem fra ferie hadde hun kjøpt dette skiltet til meg og bestemorhjertet mitt brister av glede.

Eller så begynner kveldene å bli mørke, og vi ser tydelig at sommeren snart er til ende. Ha en fin kveld alle som følger meg.

1 kommentar:

  1. Så bra at dere også fikk litt sommervarme. Kjekkest når hele det langstrakte landet får sol og litt varme. Vi på Vestlandet er ikke bortskjemt med fine somre. De siste to årene har det regna og regna. Nå merker vi også at høsten nærmer seg.
    Så masse fint du har sydd! Toalettvesken med panelet var jo kjempesøt. Flott bestemorskilt! Ha en fin ny uke! :-)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...