torsdag 17. oktober 2013

Selbuvotta

Har strikket selbuvotta, men så lurer jeg litt på om det kan kalles selbuvotta egentlig. Det er ei oppskrift som har stått i et ukeblad, enten Hjemmet eller Norsk Ukeblad. Svart og hvite votter er fine i seg selv så "okke som". Det som hver gang er utfordringen er tommelen. Da vi lærte å strikke votter før 45 år siden, lærte jeg om den såkalte tommeltråden vi la inn og så strikket vi tommel etterpå. Men det er ikke "riktig" lenger etter hva mønstrene sier.
 
Ikke så perfekt denne tommelen, men den får duge. Jeg skal strikke to par til, del skal bli julegave til noen jeg er veldig glad i.
Dette hjertet i betong kjøpte jeg på Nille om jeg husker riktig, det skal legges på grava til pappa sammen med tente lys på allehelgens søndag. Ikke så mye å pynte på gravsteder med for tiden. 
 
Ha en fin dag der ute i høstværet alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...