torsdag 3. oktober 2013

Endelig er symaskina i gang.

Det har vært rimelig stille både på bloggen og på syrommet de siste ukene. Synes bare dagene blir borte uten det store innholdet. Jeg er ikke spesielt glad i høsten heller. Naturen byr på nydelige farger og alt det der, men jeg føler ikke glede over det. Vet bare hva som venter med vinter og kulde, mørketid og ikke minst regntid, Ja vi på Helgeland er spesiellt utvalgt på dette området med hensyn til været.
 
I disse jakttider er det vel ganske så ok med elg. Disse har jeg klippet ut fra et dynetrekk og sydd grytekluter av.
Det ble flere grytelapper i går, har sydd noen tidligere og jeg liker disse uglene.  Har tenkt å sy en uglepute også. Må bare tenke ut hvordan og litt sånn praktiske ideer først.
Disse ble så søte. Koppen er klippet ut og applikert på og sydd med sikksakk rundt. Stoffet rundt er kjøpt på stoff og Stil. Angrer på jeg ikke kjøpte mere av det. Passer så godt inn sammens med mange ulike farger faktisk.
 
 
Dette er lommeboka Myrla fikk til ferieturen til Kreta. Hadde en ørliten stoffbit med disse vakre kattene og det ble akkurat nok.Tilslutt bestemors fantastiske jenter som bor på Hovin, var så heldig å ha dem på besøk nesten ei hel uke nettopp. Her sitter dem i nattdrakten og ser barnetv.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...