mandag 12. september 2011

14 dager på Kreta

Jeg og familien har vært 14 dager på Kreta, nærmere bestemt Platanias. Dette er utsikten fra Hotellet. Var heldige og bodde like ved stranden på et hotell som heter Alkionides. Vi fikk kjempe fin leilighet med hems og eget soverom. Trivelig strandbar og et akkurat passe svømmebasseng. Å bo i Platanias er noe helt annet enn å bo i små fiskebyer som vi har gjort de fleste gangene vi har vært i Hellas. En kommer liksom ikke helt inn i det greske samfunnet. Det er bare turister og ei dansk dame som bodde der fast, sa at hele Platanias var en spøkelsesby om vinteren. Ganske vilt i grunnen. Det jeg egentlig savnet var litt mere gresk musikk og litt flere grekere i gatene.

Om kveldene var det herlig å sitte på altanen. Vi bodde i 3 etasje og hadde det ganske luftig.
Kunne ikke unngå å legge merke til denne menyen på et spisested.....



1 kommentar:

  1. Jeg har vært på samme sted samme hotell og samme etasje :P

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...