mandag 13. desember 2010

11 dager til jul.



Jeg har sydd 3 hjerter og fylt dem med lavendel. De dufter herlig og er egentlig beregnet til å ha under hodeputa, det heter at lavendel virker beroligende og søvndyssende. I midlertid kan de henges til pynt, i hverfall nå til jul når vi ellers henger hjerter opp uansett. Personlig er jeg glad i hjerter i alle fasonger og farger, de vitner om kjærlighet og jeg blir glad over å ha de rundt meg.
Denne kiosklitteraturen er mitt lesestoff for tiden. Handlingen I krig og kjærlighet er fra siste verdenskrig og handler om hvordan det var å leve og bo sammen med nazister, jøder og innbyggere i ei bygd nær Trysil. Er ikke glad i serier av denne typen, men er veldig glad jeg kom over denne serier, den er spennende og fenger meg. Siste bok sparer jeg til julehelga, er så godt å kunne slappe av med ei spennende bok når julefreden "senker seg".

YVONNES HUS.
Noen bilder fra Yvonnes Hus. Hun bor i et gammel tømmerhus.  Mange artige detaljer fra interiør og gjenbruk.





Dette skapet er snekknet av av ei bokhylle og dørene er gamle vinduer som er satt hengsler på.


I Yvonnes Hus finnes katter. To som mjauer og mange som bare innfinner seg med at dem er til pynt og sjarm.


Dette er fra Yvonnes hus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...