søndag 23. juli 2017

som vi har venta på så lenge......

Grytekluter i lillatoner. sydd i all hast uten mønster.
Nydelig dager på Helgeland og vi nyter. Så kom sommeren i år også, dog litt seint, men godt. Vi har lært oss å vente vi som bor her. Og vi har snakket om og håpet på en sommer i år også. 

Denne helge har symaskina surret og gått, mest etter at sola har gått ned eller før den er stått opp.  Ble spurt om å være med på marked under Sømnadagan. Litt domt jeg sa ja, fordi jeg har ikke så mye ferdig sydd. Men uansett, nå er det å bite tennene sammen og være med.
Jeg fikk noen gamle gardiner fra ei som byttet ut, hos meg ble det nye puter til lykkeboden. Har sydd tre, men det er masse stoff igjen og kan bli både 3 og 4 til. Turkis og brunt er en flott kombinasjon av farger. Siden jeg har kjøpt glidelås "all mass"på Wish ble det rosa sådanne.

Nå som  nest siste helga i juli over, syns vi rykker stadig nærmere .....altfor tidlig. Noe mangler liksom, var det sommeren vi venta på så lenge??? I  går kveld var det nesten mørkt i stua ved midnattstider. De sene lyse sommerkveldene vi gledde oss på, kom så altfor seint.  Å kunne sitte i langsom solnedgang utenfor sitt eget reir å bare kjenne på livet, kan ikke sammenlignes med noe. (bare spør måsen)

Ha en solfylt kveld.

1 kommentar:

  1. Så fräcka Dina grytlappar med stjärnor på är!
    Jag blev mycket förtjust i dem, måste jag säga.

    Dollandesign

    SvarSlett

Ventemodus.

Etter ukesvis borte fra symaskina kunne jeg ikke holde meg borte fra sy rommet lenger. Der står 3 maskiner, alle ute av kurs for å si det pe...