mandag 15. august 2016

I dag er en ganske så grå mandag, regner og er 13 grader. Det ser ut som det er over for i år, sommeren vi ventet så på.  Huff jeg er ikke noe høst menneske som nyter fyr i ovnen og strikking. Vi som er født på sommeren blir aldri det. Vi er barn av solen og vil springe barbeint i gresset hele året.

I går var det søndag og jeg var faktisk på syrommet noen timer. Fikk sydd meg ei feriebukse i superfint farerikt stoff. Blir herlig å ha i kofferten når sydenturen starter. Det er sjelden jeg syr til meg selv. Har vel litt med å gjøre at det er vanskelig å få kjøpt stoff her jeg bor. Masse nettbutikker joda...Litt med å kunne kjenne på stoffene før man kjøper. Det skal liksom passe til plagget du skal sy også.
Tidligere i denne måneden sydde jeg en topp. Hadde dette stoffet fra lenge siden og nå måtte det bli til noe. Blir vel ikke ynglingsplagget akkurat he he he.


Jeg fikk en ide om å sy et etui for å ha strikkepinner i. Ble så fornøyd med denne typen. Måtte bare lage en nålpute i samme stilen. Stoffet er kjøpt på ebay.


 Å så er det alle disse vakre jentene som strkker innom, store og små. Celin er 6 måneder og alles hjerteknuser. Og lille Nynna som  er blir stor.  Hun begynner i 8 klasse i år.

Nydelige Helgeland med Torghatten ( Helgelands mest fotograferte fjell).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...