torsdag 2. juli 2015

Min begredelig sommerhage.

Vi venter stadig på sommeren her på Helgeland. Ja vi har gjort det før, og det beste vi har her er håpet. Håp om lange varme sommerkvelder på altan med grillmat og god vin. Nå ser det litt mørkere ut for hver dag. Juli er allerede her og sola har snudd. I hagen lever plantene sitt eget liv. Masse vatn og lite sol elskes av ugresset. Det spirer og gror, ja nesten over natta spretter det fram nye skudd selvom du har luket kraftig dagen før....


Min eneste Rhododendron har tre blomstrer i år, men nesten alle bladene er vekk. Tydelig tegn på mistrivsel.
Den hvite syrinen blomstrer nå, men masse svarte blad avslører at den ikke har det bra.
                                                  
Mens lupinene er kraftige og flotte, ser ut somlite sol og varme ikke anfekter den.


Kjøpte tre sommerblomster såkalt spansk margritter, men dem er nesten helt døde



Idag har vi en grådag, men det er varmt ute. Likevel er det så vått overalt at det frister ikke å ta frem solstolen akkurat. I morgen melder det regn igjen så jeg avventer litt he he.





Og vi har vært en uke i Sverige, var veldig heldig med været, en regndag bare. Jentene fikk bade hver dag selv om vatnet var ganske kaldt. Petter fikk gjordt dusjen ferdig og vi fikk slått gresset. Eller ble dagene bare borte i total avslappning og latskap.


Til slutt denne
Ha en flott dag der ute.

1 kommentar:

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...