mandag 28. november 2011

Nye sminkevesker

I det siste har symaskina fått hvilt seg en smule. I helga var det pynting til advent og opphening av julegardiner. Mannen i huset holdt på i flere timer med lysopphenging, skifting av sprengte lyspærer og nye stikkontakter.
Men til helga skal jeg være med på ei messe i nærmiljøet og har i den anledning sydd noen nye sminkepunger.

Mønstret jeg bruker er i utgangspunktet "sirkelpunger", men jeg syr ikke lapper sammen. Bruker hele stoffet i stedet. Disse er raske å sy, skjønt glidelåsen av og til er litt plundrete.
Disse er sydd i et barnemotivstoff jeg fant på en butikk i Sverige. Ser for meg de vil passe til søte jenter i "rosa" alderen.
Her på strøket har vi heldigvis ikke fått vinter med snø enda. I helga raste stormen "Berith" over Helgeland. Mye vind i kastene, men vi har vel opplevd været værre enn dette. For å si det sånn, så var det ikke noen vits i å vaske vinduer ute til jul. Alle er temmelig grå av sjøvatn nå.
I denne uka skal jeg så smått begynne å tenke på å bake litt.
Dagene går relativt fort og litt må boksene fylles med. Ha en flott dag alle som følger meg.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att tänka så.........sy denna nesse i ett helt tyg......mycket enklare och att dessutom få undan lite större scraps.

    SvarSlett
  2. Disse var kjempefine :-) Det er så deilig å se slike spreke farger i en ellers så grå og dyster natur det er ute. Ingen snø, bare tåke å søle :-))

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...