torsdag 7. oktober 2010

Søndagstur.


Da jeg og Petter var på tur forrige søndag, var Helgeland på sitt beste. Nydelig dag, vindstille og lunt.  Jeg tok disse bildene fra en bergknaus på Rodalsstranda. Torghatten er magisk der den ligger i speiblank sjø. Kikket etter tyttebær, men det ble bomtur. Imidlertid var det masse blåbær. Men den var noe vassen i smaken. Men kaffen og skivene med brunost var uvanlig gode.


I dag snart 14 dager senere, er skogen adskillig gulere og bladene faller av. Vi har mye vind for tiden og høsten er i full anmars. Personlig liker jeg ikke høsten noe særlig. Men du verden for noe farger naturen viser oss. Uansett går vi kaldere værtyper i møte og det er ikke særlig fristenede.

1 kommentar:

  1. Så fine bilder av Torghatten!

    Ja, ute i naturen smaker alt godt! Nydelig med matpakke og kaffe!

    Klem fra Bente

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...