tirsdag 25. oktober 2011

Sagas bakeforkle er sydd.

Saga er 2 1/2 år. Hun er blitt en liten kjøkkenhjelper. Å røre i gryter og bake er det aller artigste hun vet. 
Jeg hadde tilfeldigvis et stort stykke med hvitt stoff, kjøpt på stoff og Stil for mange år siden.  Det var yppelig til å sy et skikkelig stort og romslig forkle av. Jeg kanten nederst på ermene med ribbekanter slik at den skulle sitte godt rundt håndleddet. For at den raskt skal kunne taes av og på, lagde jeg bare knutelukking bak.
Navnet skrev jeg på via en bokstavsjablong med tusjfarger, disse også kjøpt på Stoff og Stil en tid tilbake. Bokstavene fikseres med strykejernet og holder fargene likedan etter vask. I morgen sender jeg pakken i posten. En liten sjokolade blir også puttet inni. For i pakker til småtroll må det alltid være en liten smakebit.

Da jeg var innom Havnesenteret sist, var det flyttesalg. Jeg falt pladask for denne nydelige engelen. Den er bare helt nydelig. Blir høytidelig bare av å se på den.

På blomstebutikken kunne jeg ikke unnlate å kjøpe denne potteskjuleren i metall med nydelige engler på. Tror jeg er i englemodus for tiden gitt
 Tror jeg vil bruke den til frukt , da den nesten er for fin til blomsterkrukker og evnt. vannsøl. Har en lei tendens til å ruste over tid.

Jeg sliter fortsatt med en lei forkjølelse og våknet med verdens største munnsår i morges. Halve øvre leppen var voldsomt opphovnet med et digert munnsår. Det svir og prikker og jeg skulle trengt et godt kjerringråd. Salven jeg har, er gått ut på dato, så den lindrer ikke noe særlig.
Nå håper jeg å være i bedre form og kan komme meg på jobb i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...