torsdag 12. juli 2018

Mias strikketunika


Ei gammel meierispann med blomster, ganske så vanlig å se for tiden, men jeg husker når det var melk i spannene og hvor tunge de var. En sommer da jeg var 15 år kjørte jeg melk sammen med pappa og lastebilen hans. Husker hvor sterk jeg følte meg da vi ankom meieriet og jeg kunne lempe spann som alle mannfolkene som jobbet der.

Denne sommeren har vi vært så heldige og hatt disse småjentene med på ferie til Sverige

Turen gikk så klart til Strømsund. Litt bading i folkebadet ble det også tid til.

Når kveldene er sånn, er det bare å rulle inn årene og nyte. Kjenne at livet er godt å leve og verken bry seg om mygg eller knott, for det er mange av dem. Heldigvis hadde vi myggolje.






I løpet av sommeren blir det lite strikket, men tunikaen til lille Mia er ferdig. Blir super til høsten og vinteren vil jeg tro. Fargen har hun valgt selv, rosa, rosa, rosa.





Ha en fortryllende aften

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...