torsdag 30. mars 2017

Når vårsola skinner inn.

Det er så herlig med alt dette lyset som flommer over nesten. Sol, snø og stille, nesten som påskevær... men det er over ei uke igjen og jeg undres på hva det blir slags vær?  Selv har jeg vært sykemeldt etter en operasjon og har ligget nede ei stund. Ikke bokstavelig talt men fysisk og litt psykisk. Uansett er det herlige dager og jeg er heldig som er frisk. Begynner på jobb mandag. Veldig heldig og jeg takker for det hver dag.❤👩.
Den fantastiske symaskina mi har vært en støttende venn. Litt utslitt som den er, står "ho" hain av.  Jeg er igang med et litt større lappeteppe til "lykkeboden", og det er mange, mange sømmer.


Jeg prøver å sy det sammen i seksjoner for å slippe plages når det skal "quiltes" sammen. Har lært av mine feil etter såkalt selvlært sydame. Iblant er sprettekniven det redskapen som blir brukt mest.

Fant en heisgardin til ti kroner i en restekurv på Dollarstore og det ble to nye kjøkken duker, en toalettveske, en handlenett og enda er det jammen stoff til overs. Det er hva en må kunne kalle et "skup"(fritt oversatt).

I hønsehuset er lille kylling blitt stor og ikke særlig søt lenger for å si det rett ut, men det er artig å oppleve at han ble klekket ut, søstra eller broren (vi vet ikke kjønn) er nesten like stor. Enda er de adskilt fra de andre hønene og er bare sammen med "sin" hønemor.





Fikk tulipaner hos Maria og Raymond i går, heldige meg.
Ha en fin dag der ute.






1 kommentar:

Ventemodus.

Etter ukesvis borte fra symaskina kunne jeg ikke holde meg borte fra sy rommet lenger. Der står 3 maskiner, alle ute av kurs for å si det pe...