fredag 14. mars 2014

Fugleputene er sydd.

Jeg har lenge tenkt å sy såkalte fugleputer. Synes det er fine og minner om vår, sommer, sol og fuglekvitter såklart. Nå har det seg sånn at Stine ønsket seg to nye putetrekk og da var det så enkelt å sy disse til henne. De gikk i posten og dagen etter kom det takkemelding og smilefjes, så de hadde heldigvis falt i smak. Som vanlig ble putene sydd etter innfallsmetoden.

Sydde først sammen stoffene som skulle bli selve putetrekket, deretter klippet jeg ut fugler i alle fasonger i forskjellige stoffer. Alle stoffene til fugler var strøket fast med Hifix (limpapir) slik at de ble enkle når jeg skulle sy dem fast til underlaget.
 
 


 Deretter ble fuglene sydd fast med sikksakk søm.  Her ble det også sydd i glidelås slik at de er enkle å ta av for å vaskes.
 
I morgen er det lørdag og fridag. Skal nyte helga med late timer enten på syrommet eller på sofaen, kos begge deler. (SMILEFJES)
 
 

1 kommentar:

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...