lørdag 23. juni 2018

Med hilsen fra Kreta

Jeg har vært 2 uker på Kreta.
Har hatt nydelige dager på solens øy. Og det er sant, ikke en regndråpe falt over Rethymnon de to ukene vi var der. Jeg tittet spent ut av vinduet hver morgen og ble aldri skuffet. Men som alltid, vi mennesker er aldri tilfredse så lenge av gangen... den 13 dagen var nok nok. Jeg begynte å lengte etter regn og kjølig vind.... for det er noe med det en er vant til vi som kommer fra Helgeland.

På denne flotte stranda er det god plass og kort vei til havet. I tropisk hete og lite vind ble det masse bading. 






Vi gikk til byen nesten hver dag og stoppet på en liten kafe med dette navnet. Her ble  stekte poteter med bacon og cheddarost en favoritt. Enkelt men nydelig.

All som har vært her vet at gamlebyen er en fantastisk labyrint og en kan vandre rundt i timevis. Ikke for å handle men bare å sitte på en kafe og se på folkelivet. 

Den gamle byporten inn til gamlebyen.


Tusen takk for denne gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...