mandag 5. mars 2018

Fri dag

Å våkne klokka seks og attpåtil vite at en har fridag er bare helt fantastisk.
 Med lydløse skritt går jeg ned å setter på kaffen. For en lykke, ute er det bitende kaldt og det viser 8 blå og det er mørkt  enda, men en lysning i øst vitner om at lysere tider vil komme.
På sånne morgenen er strikketøyet alltid fremme. Disse stille timene før verden våkner er gull verdt. Å sette på Tv er helt uaktuelt idag. Nei, kaffe i kruset og sin egen enkelhet er absolutt det beste på en sånn dag. 

Denne løperen sydde jeg i fjord men lukkekanten manglet. Nå er den kommet på og det på en helt utradisjonell måte for mitt vedkommende. Alltid har jeg sydd den på for hånd og det sliter fingertupper, det vet alle som syr lappeteknikk. Men en dame på nett fortalte hun sydde den på med maskin og en pyntesøm.  Jeg prøvde det samme og resultatet ble ikke så gærnt.   Tror bare jeg trenger litt ekstra trening.  



Vi har nydelig turvær med sol og lite vind. Jeg og Stine gikk langtur på Kvaløya forrige uke.  Vi fant et lite sted hvor vi satt og nøt solstrålene og som ikke det var nok.... en stor sjokoladeplate  med firkløver. 




















Jeg er spent på fortsettelsen på vinterværet faktisk. Kan se ut som høytrykket over Russland varer ei stund til. Er litt redd vi bruker av finværet som er tildelt til sommeren. Ha en solfylt aften.

1 kommentar:

  1. Fridager er deilig! Flott løper, og kjekt når ting som har blitt liggende blir ferdige. Det var dekorativt md pyntesømm. Jeg sydde også alle lukkekanter for hånd før, men nå syr jeg de på med maskin. Syr de på fra vrangsiden og bretter over til retten. Da går det også greit å sy de fast med rettsøm om en ønsker det. Så deilige med tur ut i vinterværet. Fine bilder! :-)

    SvarSlett

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...