fredag 1. desember 2017

Tanker

Nå som dagene er så korte at vi så vidt rekker å tenke oss rundt før det er mørkt, stormer jula mot oss i hastige steg. Hodene våre er så fulle av pepperkakedeig, marsipan og ribbefett at det nesten tyter ut av ørene. Vi virrer rundt som en hønseflokk på flat mark, MEN jul skal det bli og som ikke det er nok, vi BLIR ferdige. Her er det snakk om å senke kravene litt.  Så sant trenger vi ikke alt skal være som i fjord jul for at det skal bli en vellykket jul. 
Det beste er å være med familien og kjenne på nærhet og varme. Det er det vi mennesker trenger aller mest. Julemat kommer som en god toer selvfølgelig. Men jeg har overlevd mange såkalt "fattige juler" da vi måtte kjøpe det aller viktigste for ikke å havne i langvarig kredittgjeld etter jul. For det er domt det, å leve på forskudd.

Som alltid er det litt mer travelt på syrommet no før jul. Jeg har sydd ferdig veskene som ble bestillt og de skal leveres i kveld.


Det ble 6 stykker, den 7nde blir ikke før etter jul-





Vi fikk snø for et par dager siden og det ble et alldeles nydelig vinterlandskap i den svake sola vi har nå. Det er som et skinn av gull over hele Helgeland. I kveld melder det regn desverre så herligheita står ikke på så lenge.

Dette er fra Kyrktåsjø sist helg.

Nynna mi baker focacciabrød på mitt kjøkken idag, og jeg bare nyter lukten og kjenner på jeg er verdens heldigste. Ha en forteffelig førjulsdag der ute.

1 kommentar:

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...