mandag 27. november 2017

Noen tanker

Nå som julen stadig rykker nærmere er det på tide og begynne å planlegge litt. Jeg tror som alle tidligere år at jeg blir for sein, men det gjelder å se før det motsatte er bevist. Må se om jeg kan få bakt litt i helgen.  Det som tar tid er det symaskina skal gjennomføre. (Håper den er oppfører seg standsmessig framover.)

Vi har 1. søndag i advent til helgen. Allerede er adventsstjerna snart oppe he he.
I Sverige sist helg var dem kommet litt lenger enn oss og det var mange pyntede juletrær ute å se. Nå har vi bittelitt snø og - 2 grader. 



Har sydd flere av disse stjernedukene og noen ble solgt på julemessa
resten blir julegaver.






Nye julestrømper til noen i familien er ferdigsydd,

I dag traff jeg Elena igjen utenfor coop, hun satt på sin vante plass med tiggerkoppen. Smilende som alltid. Spør meg sjøl hva som holder motet opp?.
Det gjør så vont å se og ikke kunne gjøre noe. Hun fortalte hun ble jaget bort fra coop idag og stakk en lapp med telefonnummeret sitt på i hånda mi. Jeg kjøpte litt mat til henne som hun fikk plukke ut selv. Hun kysset meg på begge kinn da hun dro. Sto tafatt tilbake og med mange tanker i hodet. Hva er forskjell på Elena og meg bortsett fra at jeg er født under en heldig stjerne?. 

Ta vare på hverandre der ute, livet kan snu så brått.



1 kommentar:

  1. Ja, nå går det fort fram mot jul. Koselige stjernebrikker og julestrømper du har laget. Det er ikke lett å forstå hvor urettferdig det er i verden med at noen har overflod og andre lever i fattigdom, og så vanskelig mange av oss i Norge opplever det med tiggerne rundt oss. Jeg syns det er tankevekkende at du forteller om Elena her på bloggen. :-)

    SvarSlett

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...