lørdag 18. mars 2017

Hønesøm

Det er bare to uker til påske og idag har jeg forsøkt meg på litt "hønesøm". Det ble et par grytekluter. Fant ideen på nett og rablet ned ei tegning. Veldig lette og moro å sy litt sånn smatterier innimellom. Jeg har sydd litt klær til småjentene og til meg selv i det siste og det krever mer konsentrajon. Disse blir nok en liten gave til en venninde.
Dersom alt går etter planen blir det tur til Sverige i morgen. Er litt spent på været, det har snødd idag og det er det siste vi trenger- Har ringt til han Leif og han skulle brøyte vegen opp til huset vårt. Blir herlig med noen dager i broderlandet.  Skal forsøke å lese ferdig et par bøker og nytte dagene til bare late sysler. Er nyoperert og trenger bare litt ro og fred og da er det supert å kunne stikke  avgårde sånn.😀💓💝


 Sist jeg var å Stoff og Stil i Trondheim kjøte jeg disse englestoffene. Jeg kunne ikke la være, de minte meg så veldig om engler jeg og søstra mi fikk hos bestemor da vi var små. Store glansbilder med engel på. Husker jeg lå å så på disse englenen og drømte meg bort før jeg sovnet om kvelden. Koselige minner. Av og til er det som om alt var i går. Det er virkelig noe med det å huske bedre det som hente som barn jo eldre du blir. Er nesten spent å neste etappe.

Og så er vakre Sara flyttet igjen, hun kom som en sommerfuggel med alle sine vakre farger og nyanser fra en annen verden. Alltid vil hun bo i hjertet mitt som mitt fjerde barnebarn. Å kunne bli kjent med henne og delta i livet hennes på mange vis ville jeg ikke vært foruten. Siste helga hun var her hadde hun sminkekurs. Hun ville lære meg hvordan jeg skulle pynte meg og sminke meg helt på ordentlig som hun sa.   Artig og vi hadde noen morsomme timer sammen.



Ønske om en fin ettermiddag  til alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ventemodus.

Etter ukesvis borte fra symaskina kunne jeg ikke holde meg borte fra sy rommet lenger. Der står 3 maskiner, alle ute av kurs for å si det pe...