mandag 20. februar 2017

Lille Sylling er kommet ut av egget

 Vi har fått kyllinger i hønsehuset og det er et under som har skjedd.💗 Fikk en kylling forrige helg og denne helga kom nr 2 ut av egget. Den som ble klekket idag så litt slapp ut, men vi håper det beste. De er akkurat så søte som påskekyllinger og jeg smelter helt.  Hønemor er litt "haremor" syns jeg fordi hun var så uinterresert faktisk. Nå er vi spente på hva som skjer.

 Denne heter lille sylling og kom idag stakkars💗💗 Den er sliten og sover mye, den hakket lenge før eggskallet sprakk helt slik at den kom seg ut.
 Era synes den er nydelig.




Jeg fant så artig en måte å sy hals på her på nettet. Siden jeg har mye restestoff ble det sydd en prøve. En til Saga og en til Era. De sr sydd som en trekant,  vrangsydd med et annet stoff og passer akkurat i halsen en blåsig dag.
Jeg satte  i en trykknapp i nakken. Skal sy flere og sist men ikke minst, så skal jeg sy en til meg selv.
Jeg og Timba prøver å komme oss litt ut, men dørstokkmila er nesten uoverkommelig.  Satser På det blir lettere etter hvert. Tror vintermodus har satt seg kraftig i alle ledd og kroppsdeler desverre. Idag har vi litt snø som kom i natt.Ser ikke ut som om det blir særlig vinter i år. Snart ut i februar og vi tenk litt vår i all hemmelighet.︙💗


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Langs hver en vei...

 Da jeg tok på joggeskoene i går for en gåtur, var det lenge siden sist. Med en nyoperert kropp (for 14 dager siden) , har jeg tatt det litt...