mandag 27. juni 2016

Sverige, sølvi og Rolf Petters Casa de Sweed

Vi har vært i Sverige og bjynt med veden. Skulle nesten ikke tro at 4 trær kunne bli så mye ved. Her får vedklyveren virkelig brynt seg når disse kolossene skal tas. Vi kom til Tåsjø for å være ei uke. Var veldig heldige med været og hadde sol og varme hver dag. Litt kjølig da vi kom, men etterhvert ble temperaturen riktig så hyggelig. Sommer i Sverige er herlig.
Da vi dro hjem var denne stabelen ferdig. Jeg har ikke tatt i en eneste vedkubbe så dette skal vedklyveren ha all ære for alene.


Vi var opp på Tåsjøberget og ned kjørte vi en ny vei.... Det var en spesiell veg med hårnålsvinger og ganske så bratt. Hørt rykter om at tømmerbilene brukte veien før, men det tror jeg er helt umulig.

















En dag var vi på Lillenget og fikk handlet litt.
June er norsk og har bodd i Sverige i 25 år og jobber som frisør. Vi vokste opp på samme sted og det er så trivelig å treffes å mimre litt.

Så var det pakking og hjemtur. Slår aldri feil.... slik ser bagasjerommet ut når vi er ferdig pakka. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...