søndag 24. april 2016

Herlige søndag

Potetene koker og kjøttet er i ovnen, erterstuingen ble kokt i mårrest. Nå står bare sausen og grønnsakerne igjen.  Desserten er lagd og det blir hjemmelags sjokoladepudding eller dvs den er kjøpt halvferdig i Sverige he he he. Som heldig jeg er, venter vi min gamle mamma, barn, svigerbarn og barnebarn hit på middag. Ja, sier heldig for det er det jeg er. Ikke alle har sine nærmeste i nærheten som vi.  Og vi har mye artig ilag. Jeg blir lykkelig av sånt og lykkelige foreldre gir lykkelige barn, sånn er det.


Da jeg var i Sverige sist strikket jeg sokker til Yvonne og Myrla, Fant veldig fargerikt garn i Sveige, men det var ikke my tess egentlig. Tror ikke det blir noen slitesteke sokker for å si det sånn.

 Ble et artig stripemønster, men dog, kjøper ikke flere nøster.
Nynnas sokker er i godt norsk ullgarn og de holder nok lengre.


Fikk nye stoffer i posten for ei tid siden og nå har det bjynt å bli til noe. Fint stoff blir fint arbeid. Dette stoffet var perfekt til ei sminkeveske. Str ca 20x23cm.











Så skriver vi 24 april idag og i går da vi sto opp så det slik ut. Nysnø og vinter på ny. I dag var heldigvis alt borte, men vi venter enda på våren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...