lørdag 13. desember 2014

Vakre Helgeland

Det er nydelige dager med oppholdsvær og minus 2-3 grader. Sømna bader i vakker himmellys og et glimt av sol og fotomotivene står i kø. Hadde det ikke vært så kjølig, skulle jeg sittet på ein stein i fjæra og bare nydt hav og himmel til det ble mørkt. Vanligvis på denne årstiden har vi masse vær og da helst regn og stomvinder. Så var det dette året 2014 som ble så annenledes- vi bøyer oss i støvet av takknemlighet.Dette er puteugla Mr Green. Han blir julegave til ei venninde av Nynna.  Jeg elsker disse putene og det er nok den barnslige delen av meg som kommer frem.
  

Denne apegjengen har jeg også sydd denne uka. Enkel mønster hvor hele apa er sydd av et par sokker. Disse ble solgt med en gang. Det er nesten bare håndsying og det tar litt tid, men det er mest artig....
 Så ble det enda et par grytelapper. De ble bestillt og sydd ferdig i en fei. Nå begynner det å haste i hverfall for de pakkene som skal sendes-
Etter helga kommer nissene ned av loftet har jeg bestemt. Det er ekstra tidlig, men sånn blir det iår. Vet av erfaring at det blir hektisk siste dagene likevel. Og så er jula ganske så kort hvis vi skal regne dager.

Til og med tørre frøkapsler blir vakre mot en nydelig himmel.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...