mandag 18. august 2014

Adresselapper til kofferten.

 Nå som ferien nærmer seg med "sju mils steg" er kofferten på vei ned fra loftet. Jeg har sydd nye adresselapper som skal gjøre det raskt å finne kofferten på transportbåndet. Jeg har ROSA koffert og trodde at jeg var den eneste i verden som hadde det thi hi hi. Sist kom det ikke mindre enn 4 rosa kofferter prikk lik min.



Jeg har også begynt å sy grytelapper. Når jula nærmer seg kommer alltid Gerd og skal ha ti par. Da er det greit å være kommet litt igang med produksjonen.
Jeg kjøpte dette pene stoffet på Ikea like over jul.  

Og ikke minst sydde jeg en bitteliten "veske" til lipbalsam og  de små klypene jeg har i håret på stranden, denne er den minste jeg har sydd og den ble riktig så "søt".
 I dag er været litt surt i forhold til det vi har hatt i sommer og det kjennes at høsten sitter å lurer bak fjellom. Sola er lavere på himmelen og den kasten laaange skygger, litt vemodig at denne fantastiske sommeren er på hell. Nå forlenger vi jo sommerfølelsen noe ved at vi reiser til Kroatia om snaut 14 dager. Kjenner at jeg ikke lengter sånn etter sol og sommer som før om årene, men det skal uansett bli herlig. Følelsen av frihet er det beste med ferie uansett. Og å se og oppleve andre steder, snuse inn luktene av mat og mennesker og lune kvelder på altan med vinglasset. Det er til å bli glad av.

Lille Timba er eksempel på en livsnyter her han ligger.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...