tirsdag 15. oktober 2013

Stjerneløper

Nå som dagene er kortere og kveldene noe lengre blir det ekstra tid til å være på syrommet. Fant en ny og artig måte å sy stjerner på.  Ble ganske så fornøyd med resultatet. Denne ble veldig julete, men nå nærmer vi oss jo uansett.
Jeg fikk bestillinger på 10 par grytekluter i helga fra en kunde som har kjøpt grytelapper hos meg i mange år. Jeg sydde tre par i denne utgaven. (bilder kommer) Av og til er det litt problem å finne ut nye modeller. Jeg er ikke særlig flink til å kopiere andre eller sy etter modeller/mønstre andre har laget.




En mørkeblå spisebrikke ble til en liten toilettmappe med en applikert blomst på. Ganske greit å sy av spisebrikker, de er nemmelig quiltet sammen og en trenger ikke verken fore eller vatt. En fargerik toilett veske  av et stoff jeg har hatt liggende i mange år,  Blir nok en julegave denne.


Mange av stoffene jeg har  er noe "oppbrukt" for å si det sånn.  Skulle gjerne hatt litt nytt. Kunne vært morsomt å hatt noen i nærheten til stoffbytte.
Ellers er det høst ute, vått, kjølig og guffent. Kjenner ingen steder at jeg liker denne årstiden. Kanskje er jeg ment som ei bjørnebinne og skulle gått i hi når vinteren kom. Å så våknet ut på våren, mange kilo lettere, frisk og pigg og uthvilt.,  Hm, virkeligheten er noe annenledes dessverre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

JEG ER IGJEN VELSIGNET.

Endelig er det såpass vær at jeg kan ta ut el-sykkelen min. Jeg har ventet spent på den første sykkelturen og fy flate sier jeg bare.... for...