torsdag 17. februar 2011

Hjertevottene. OPPSKRIFT HER

Jeg strikket disse vottene til jul, men de ble liggende i skuffa mi uten at det ble gitt i julegave til noen. Men i dag kom Yvonne og da hun dro, ble vottene med henne. Glad noen ville ha dem... syntes jo de var litt julete...
Legger opp 32 masker på pinner 5 el 5,5. Jeg har brukt Iglo garn fra Europris. Strikker en 8 cm lang vrank hvor jeg bruker et effektgarn sammens med iglogarnet. strikker så ca 13 omg rett før jeg strikker inn en hjelpetråd for tommelen  - 7 masker-. Strikker 17 omg til før fellinga begynner. Feller  i hver omg til jeg har 8 m igjen drar tråden i gjennom. Når jeg strikker tommelen 7 m tar jeg opp 1 m i hver side slik at tommelen blir 16 m tilsammen. Syr et hjerte på med litt tykt ullgarn før jeg tover dem i vaskemaskina. Vottene er utrulig raske å strikke pga tykt garn og pinner. Bør prøves...

Myrla manglet votter en snøfull dag hun skulle gå på ski. Godt jeg fant disse som jeg hadde strikke for mange år siden. Garn fra Europris.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ventemodus.

Etter ukesvis borte fra symaskina kunne jeg ikke holde meg borte fra sy rommet lenger. Der står 3 maskiner, alle ute av kurs for å si det pe...